מבחר עצות למלגזנים: טיפים חשובים למפעילי מלגזות

מפעיל מלגזה מחזיק ברישיון נהיגה מיוחד ועבר קורס עיוני ומעשי המכשיר אותו להתמודד עם הסכנות הכרוכות בנהיגה על מלגזות יד שניה וחדשות בשטח המפעל ומחוצה לו. ריכזנו כמה כללים ועצות מעשיות ששווה להזכיר למפעיל המלגזה ולסובבים אותו במסגרת ריענון כללי הבטיחות.

נוהג במלגזה רק מי שמוסמך לכך: אל תחשבו שכל אחד יכול להפעיל מלגזות יד שניה. בסביבת מלגזות יד שניה עלולים להיות כתמי שמן, בורות, חפצים שעלולים להפריע למסלול הנהיגה וכמובן אנשים עובדים שיש לשמור על ביטחונם ולכן נהיגה במלגזה צריכה להיעשות על ידי נהג מוסמך ואחראי בלבד.

מתרכזים בנהיגה: בעת נהיגה על מלגזות יד שניה, וכמו כן על מלגזות חדשות, אין לשוחח עם אנשים בסביבתנו או לדבר בטלפון הסלולרי. הקפידו על הפסקות להתרעננות, על שתיית מים והתרכזו בנהיגה.

בודקים את המסלול: לפני הנהיגה במלגזה חדשה או מלגזות יד שניה בדקו את המסלול, האם הוא פנוי? האם אין מים או שמן בדרככם? היכן יש להאט? האם יש עליות חדשות או עיקולים?

מכינים את המלגזה לעבודה: מידי בוקר נערוך בדיקת תקינות למלגזות ומידי תקופה נזמין חברה מוסמכת שתערוך לנו טיפול יזום למלגזה. אסיף מעמידה לרשותכם מוסך מורשה וניידות שירות שישמחו לערוך בדיקה מקיפה וטיפול יזום בבית הלקוח.

העמסה מוגבלת: לכל מלגזה יש כושר הרמה מסוים. הקפידו לא להעמיס ציוד רב ממה שמוגדר ברישיון המלגזות כדי למנוע התהפכות.

עוצרים בהדרגה: מלבד במקרה חירום, אין לעצור את המלגזה באופן חד ופתאומי כדי למנוע נפילת סחורה מהמלגזה.

הכי חשוב להאט: סעו לאט, האטו במיוחד בנהיגת מלגזות יד שניה או חדשות בכניסה למפעל או ביציאה ממנו, בכניסה לחדר או במעבר בין מתחמים.

בדיקות ורישיונות: שימו לב שלמלגזה רישיון שנתי בתוקף ביטוח ותסקיר בטיחות של בודק מתקני הרמה. באסיף הנדסת מלגזות ישמחו לסייע לכם בחידוש הרישיון השנתי של מלגזות יד שניה וחדשות שברשותכם.

העמסה ופריקה רק בעצירה: בנוסף, לאחר העמסה נוסעים עם מלגזות יד שניה וחדשות רק כשהתורן מוטה מעט לאחור.

סיום עבודה: ודאו שהחניתם את המלגזות במקום המיועד לכך, שהמפתחות לא נגישים לאדם אחר מלבדכם, המזלג מורד למטה והשיניים מוצמדות לאדמה.